יום חמישי, 8 במרץ 2018

גואטה! תנו לי קוסקוס וקציצות!

כשיש לי חשק לקוסקוס, אי אפשר להרגיע אותי. לפני כחודש אחרי אטרף רעב לקוסקוס התנחמתי במנה ביתית של אימו של השכן. טוב שיש שכן. אבל עכשיו רציתי להרגיע רעבוני בקוסקוס אמיתי טריפולטאי עם כל הרטבים הנילווים, הקציצות והסלטים. 
לאן הלכתי? למסעדת גואטה, המסעדת בת שלוש הדורות שהתחילה לפני למעלה מעשרים שנה ביפו וכעת בעלת סניפים פזורים ברחבי הארץ. הלכתי לסעדת האם ביפו, שם מתבשלים התבשילים מידי בוקר על ידי שילה הנכד. תאמיני לי שלא רציתי לעזוב את המסעדה מרוב שהיה לי טעים. 

התחלנו עם שלל סלטי הבית ופרוסות לחם טרי. צ'ירצ'י מעולה, פלחי לימון כבוש ממכרים, טחינה חמצמצה, כרוב לבן, חמוצים ואריסה. הכל מוצלח אבל אני אשמח לפרט לכם על הפריטים המנחמים הטעימים: קציצות דג ברוטב. הקציצות היו סופר מוצלחות, מטובלות במידה, אווריריות ובאמת ממכרות. 
עוד ראויים לציון ממנות הבשרים: שתי קציצות מטוגנות: הראשונה של חזה עוף, תפוח אדמה ותבלינים. קציצות משובחת, טעימהף עסיסית ואם זאת שומרת על עובי מכובד. גם קציצות עוף קיפתא היו מעולות ממש. חריימה הבית חימם לנו את הקנה לקראת הבאות. כמובן כל שלב אני הייתי צמודה ללימון הכבוש של 'גואטה' ונורית שאיתי לא הספיקה לנגב מצ'ירצ'י המעולה. 

גולת הכותרת של ארוחת הערב ב'גואטה' היתה מנות הקוסקוס והרטבים הנילווים. תחילה אבל ארחיב בפיאור הקוסקוס. אוורירי, רך, טעים (גם בלי רוטב), לא כבד. מאוורר בצלחת וגם בפה. מושלם. טבחה בסל'ק המסורתי היה הרוטב האהוב עלי וגם קוסקוס הירקות - ששמר על קלילות, קלאסיות, והמון טעם. טבח'ה בסלק היה עסיסי תבשיל עלי מנגולד ושעועית עסיסי וטעים. מעט כבד יותר מתבשיל הירקות המוכר. אבל עם טעים יותר. גם חרפו הצלחה מחלקת הממולאים של 'גואטה' מצד אחד מפרום מסורתי עסיסי, עשיר, מתובל בדיוק מופתי וממכר. מצד השני פלפל אדום עדין, קלאסי ונהדר לאוהבי טעמים עדינים. 
הבעיה היחידה ב'גואטה' שקשה לאכול כל כך הרבה וכעת נותרתי עם חשק עז לקוסקוס... שוב ושוב... סגרנו את הערב עם עוגת ספרה - סולת תמרים נהדרת.

'גואטה' - בא לי שוב ושוב... בעצם תמיד בא לי!

גואטה
כשר
סניף האם - שדרות ירושלים 6 יפו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...