יום רביעי, 6 בדצמבר 2017

הצד העסיסי של יפו - הצועניה

 הצועניה - המסעדה הבלקנית במתחם השוק היווני ביפו קיימת כבר כשנתיים. כשנפתחה ביקרתי אותה קצרות. כעת, אחרי שחודשה, שופצה, תפסה תאוצה ושיפרה את התפריט, הגעתי לראות עם 'הצועניה' עדיין חזקה ובועטת. והאמת - מאוד מאוד הופתעתי.
תחילה העיצוב הפך חמים יותר, על הקירות נותרו תמונות הגובלן שמזכירות לנו את הבית של סבתא וכל שנותר זה רק לטעום. 
נועה הציעה לנו את הבוייקוס בתור התחלה. בואייקוס שהגיע על מצע צזיקי מושקע. וואי וואי וואי.... רציתי לגור בתוך הבוייקוס האלה. טעימים, אוייריריים, לא כבדים, עם טעם גבינתי עשיר. וואי... לא רציתי שהם יגמרו. המשכנו עם בצק פילו ממולא גבינות ומטוגן על מרק גספאצ'ו עגבניות ואגסים. גם מנה מעולה, הגבינה היתה עשירה וניתכת (גבינה יוונית מסורתית) והגספאצ'ו היה נהדר. למרות שהיה לנו קר כשהגענו, הגאספצ'ו עורר אותנו והחליף לנו את מנת הסלט קבועה. 
האמת - אחרי שהמנות הראשונות כל כך הפתיעו, רציתי רק לטעום דברים חלביים מהתפריט, פשוט נהנינו ותפריט העיקריות לא כלל מנות חלבית אבל המשכנו הלאה.















מנת בשר מבושל עם פטריות ותרד היתה מצויינת והגיעה מלאה בצלצלים טעימים. הבשר עצמו היה טעים וכל ביס היה אכן מוצלח.
גולת הכותרת של העיקריות היתה מנת פילה דניס על רוטב לימון ועגבניות ומעליו סלט ירוק עסיסי. פשוט מנה מצוניינת כיפית. אנחנו גם הזמנו את לחם הבית - אני אגלה לכם שזה בייגלה שומשום יפואי ומתקתק שעבר הצנמה. פשוט לבצוע מהבייגלה ולנגב ברוטב ובסלט הירוק (אחרי שחיסלנו את הדג העסיסי והמדויק, כמובן).
זזוכרים שאמרתי שהתחשק לי עוד דברים חלביים מהתפריט של 'הצועניה'? אז כמובן שלא ויתרתי על עוגת יוגורט יוונית. שהגיע עם אגוזים וטימין. בדרך כלל עוגות גבינה כבדות ושמנות לי מידי... פה החמיצות והקלילות שיחקו תפקיד שגרם לי ולדנה להתמכר לעוגה. אתם חייבים ללכת לטעום את הדבר המיוחד הזה. סוף סוף עוגת גבינה מיוחדת, סוף סוף משהו מיוחד מול כל עוגות הגבינה. אותי היא באמת שיגעה!!!! 

 הצועניה
מפתיעה ובועטת! 
שמעון הצדיק 18, יפו



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...