יום שני, 9 באוקטובר 2017

באגסי - הכשרה של פלורנטין


'באגסי' - הוא המקום המיתולוגי של פלורנטין. 'באגסי' הוא הבית קפה-מסעדה הראשון של פלורנטין שנפתח ב 2001, שגילה את הפוטנציאל עוד לפני שכל הברים שבאזור הגיעו. לפני כמספר חודשים 'באגסי' הפכה לכשרה ולפני חודש, 'באגסי' עברה דירה לרחוב סלמה המשקיף על פלורנטין.
את 'באגסי' הקימה חיה קלור השפית. לכם היא מוכרת מ'משחקי השף', בפועל היא פה כבר כמעט שני עשורים. מאכילה ומפנקת את פלורנטין. אני ושרית הגענו אתמול לשבת בסוכה של חיה וליהונת מהאוכל של 'באגסי'.
רוב הראשונות מלוות עם סלט קצוץ כלשהו, אז ידענו שעל מנת סלט אנחנו נוותר. ברבוניות מפולטות מטוגנות היתה המנה הראשנה האהובה עליה. פשוט מנה להיט. הברבוניות הטריות תובלו בפפריקה שעשתה כל ביס יותר טעים, הפריכות היתה מעולה. נעימה ולא קשה מידי, כך שאפשר להינות גם בתחילת הביס וגם בסופו. הסלט מתחת היה חרפרף ומתובל עם עגבניות, בצל, עשבתי תיבול וזיתים. 
המשכנו עם גולת הכותרת של הערב. כן - מדובר במנה ראשונה שהיא גולת כותרת וכמעט לא הזמנתי אותה כי פחדתי שהיא לא תהייה טובה מספיק, אבל הופתעתי BIG TIME.
זוג קבב דגים הום מייד מידיה של חיה היו פשוט תענוג. על חציל שקוע בטחינה - טעים טעים, נח סלט עגבניות ומעליו זוג קבבי דגים. אני אוכלת המון מנות קבב דגים במסעדות. הגעתי למסקנה שזו מנה מתעתעת. הקבב תמיד לא מתובל מידי. מסעדות מקפיאות את הקבב ומפשירות לפני הגשה. בקיצור - זה מתכון לצרות. ב'באגסי' - זה סיפור אחר. הקבב של חיה הוא פשוט תענוג. מתובל מעולה, אווירירי במידה, מושקע בחומרי גלם ועם כוכבים של פחתיכות לימון שהופכות את המנה לממכרת. אם רציתם לדעת מה מנת קבב הדגים הכי טובה. לכו לחיה ותבקשו מתכון. מושלם!

 המשכנו עם שתי עיקריות בשריות. מנת כנאפה עם בשר טלה קצוץ שהגיע עם עגבניות חריפות וטחינה. אמורים כולם להפוך את סלט העגבניות מעל הכנאפה ולבזוק מעט טחינה ואז לגרוף ביס מהכנאפה. אני ישר טעמתי את הכנאפה ככה, איך שהגיע. תאמינו לי - לא צריך סלט עגבניות ולא טחינה ולא את החציל המטוגן בקרסט ולא פלפל חריף. הכל טוב והכל טעים, אבל הכנאפה טעימה ומעולה ככה כמו שהיא. הבשר היה עסיסי, מתובל מצויין, לא יבש, ממש ממכר - אכלתי פשוט ככה עם מזלג. יחס טוב גם נרשם בין הקדאיף לבשר הטחון שיכל לשמור על עסיסיות. מאוד אהבתי את הטעמים. מעולה, עשיר בטעמים ומרקמים ולא מתנחמד. 
הדונר של חיה חתם לנו את ארוחת הערב שהגיע על אקמק - לחם טורקי בעובי בינוני שסופג את כל העסיסיות שבדונר העגל והטלה המעולה. שוב עסיסיות מצוינת ותיבול מופתי נרשמו גם פה. 

אז אם אתם בפולרנטין, מחפשים אוכל עסיסי וטעים. מקומכם ב'באגסי'!

'באגסי'
כשר
סלמה 44, תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...