יום ראשון, 8 באוקטובר 2017

'באלינגירה' זה בדיוק האתיופי שבא לי!

 אוכל אתיופי, זו חתיכת המצאה גאונית. על מצע אינג'ירה - לחם אתיופי דקיק ומחורר עליו נחים תבשילים-תבשילים מהמטבח האתיופי. האכילה מתבצעת בבציעת האיג'ירה בידיים ותבילה באחד מאיי התבשילים המונחים עליו. אכילה משותפת ואף האכלה למי שמאוהב. אני כבר אוהבת!
אז אני וטל נחתנו ב'באלינג'ירה' שנמצאת על רחוב הכובשים פינת מל"ן בכרם התימנים התל אביבי. וכמה היה לנו כיף. 
זה התחיל עם חציל בטחינה אתיופית ועגבניות. מנת החציל המסורתי והידוע קיבל ארומת טחינת אתיופית מאוד מיוחדת וחוסלה חיש קל, יחד עם סלט הבית. 

קיבלנו גם לחם מיוחד המכיל קמח, כורכום ודבש. לצד נתח סינטה מוקפצים. הלחם היה מעולה, צהבהב ומתקתק בצורה ממכרת. מאוד מאוד אהבתי.

אבל כמובן שהכי אהבתי את האינג'ירה לה חיכיתי זמן רב. איים-איים הונחו עליה, וגם צ'ופרנו באקסטרה אינג'ירה לטעימות הראושנות. פשוט בצענו מהבצק הרך, האפרפר והמיוחד הזה ונגבנו את התבשילים שהטעימים של על האינג'ירה. תבשיל חומוס רגיל, חומוס חריף, תבשיל עלי מנגולד עדי וטעים, תבשיל תפוחי אדמה וגזר ותבשילי עדשים. יש גם מנות בשריות ב'באלינג'ירה' אבל אחנו הלכנו על הקו הטבעוני והטעים.
האוכל האתיופי הוא כל כך בטוח כי האינג'ירה (מקמח טף, ללא גלוטן וסופר בריאה) עצמה מאוד טעימה, חמצמצה ואוירירית. התבשילים טעימים ומנחמים. לדעתי זה פשוט טקס שהוא ארוחה מעולה. כמובן שביקשנו עוד ועוד אינג'ירה טעימה. וכן, אם בא לי אינגירה אז רק ב'באליאינג'ירה'. קינחנו בקפה ותה אתיופי וחלמנו על הפעם הבאה שנינחת ב'באלינגי'רה! 

באלינאינג'ירה
הכובשים 39/מל"ן 4 תל אביב
03-5252527





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...