יום שני, 3 ביולי 2017

שאלוט רמת החייל - לאכול כשר מבלי להתפשר

 זה כבר שנים שאני טוענת שאזור רמת החייל וצפון תל אביב צמאים למקום כשר חדש. נכון יש במתחם רמת החייל מסעדות כשרות. חלקן דוכנים חלקן פאסט פוד לכל דבר. רמת החייל עדיין נותרה מיותרת מסעדה כשרה ואלגנטית. סוף-סוף החודש הוחלט להרים את הכפפה ולפתוח ברמת החייל את מה שכולם ציפו לו; 'שאלוט' היא מסעדה אלגנטית כשרה מהדרין. כזו עם אוכל ביתי על בסיס המטבח הבוכרי קווקזי, עם קצת קריצות ישראליות שכולם ירגישו בבית ב'שאלוט'. והאמת? זה הרבה יותר מזה. אתם פשוט עומדים להינות מכל ביס.
על המטבח ממונה שף משה אמיייאב שהגיע אלינו אחרי שפתח מסעדות במוסקבה. עם הסטנדרטים האירופיים, היד העשירה והכשרות הוא הקים את 'שאלוט'. טעמתי כמעט כל מנה ב'שאלוט' ואני יותר משמחה לספר לכם על הארוחה שלי.
התחלנו עם סלט ירקות גרוזיני. הסלט חתוך גס שהגיע בתוספת רוטב אגוזים שומי וכיפי שהוסיף קרמיות לסלט המרענן. המשכנו עם חמוצי הבית, חציל הבית על מצע טחינה שחורה ועם טחינה ירוקה מעל. ממש כריך חציל אולטימטיבי ומאוד טעים. ממרח השעועית היה מעולה, על בסיס לוביה, שום ובצל. פשוט ממרח מענג, טעים עשיר, כיפי. מנת הסטה - תבשיל ירקות קר היה גם טעים.
בראשונות הנאות כיכבו קרפצ'יו סלמון וקרפצ'יו דניס נהדרים, אבל גולת הכותרת היתה ללא ספק הקרפצ'יו בקר. לא, לא צריך פרמז'ן כשהבשר איכותי, אין מה להוסיף גם בלסמי לחזק טעמים. הקרפצ'יו היה פשוט מושלם. מעט צלפים הובזקו עליו ועשו אותו מושלם. אמא שלי, לא אוכלת בשר נא, ואת הקרפצ'יו של 'שאלוט' היא לא הפסיקה לנשנש. זה אכן הקרפצ'יו הכשר הטוב ביותר שאכלתי.
המשכנו עם מנות הבצק של 'שאלוט'. הן עונג אחרי עונג אחרי עונג. התחלנו עם מנת צ'ודו ירק - בצק פריך ודקיק הנאפה לאל שמרים וממולא בצל ירוק. טעים, פריך, שמנמני וכיפי. כשחשבנו "כמה כיף לנו לאכול את הצ'ודו הזה", הגיעה מנת צ'ודו הבשר שלא הפסיק להוציא מאיתנו מחמאות. טעים, עסיסי, מהביל וכיפי. אומנם דקיק אבל ניתן היה להרגיש את טעם הבשר והאיזון בין הטעמים והמרקמים היה מושלם. נכון מדובר במנה קצת מושחתת, אבל תעשו לכם טובה ותתענגו. זה מושלם!!! את פרק השחיתות הזה חתמנו עם השמנונית במיוחד - מנת בילאשי - כופתאת בצק מטוגנת ממולאת בשר בקר קצוץ
למנה עיקרית קיבלנו פלטת בשרים שהכילה: פילה בקר, מדליוני פילה, עופיונים וצלעות כבש. בדרך כלל כשמדובר על פלטת בשרים, אני רגילה שתמיד אחד הבשרים יוצא קר. אחרי הכל, מדובר בבשרים שונים הדורשים צלייה שונה. פה המנה לא הפסיקה להפתיעה. ראשית, כל הבשרים הגיעו חמים. הכל מהביל וטוב (יש ל'שאלוט' גרילמן שיודע את העבודה). שנית, הבשרים היו כל כך טובים שאת צלעות הכבש חיסלנו תוך דקות! להזכירכם מדובר במסעדת גלאט כושר. הבשרים עם ההשגחה הכי גבוהה, וביס אחרי ביס אנחנו טרפנו את הצלעות. אחת מנות הבשרים הטובות שאכלנו. אל פילה הבקר התפנינו לאחר חיסול הצלעות. היינו בטוחות שפספסנו את המומנטום שהפילה יהיה כבר קר ולא מאוד עסיסי. טעות! הפילה היה מצוין. אומנם היינו כבר מלאות אבל גרדנו עוד פיסה ועוד פיסה מהפילה. פשוט תענוג! ללא יסורי מצפון של כשרות! 
את שלב הבשרים חתמנו עם מנת קציצות פזרצקי - קציצות עוף ממולאות עשבי תיבול מצופות פירורי לחם. האמת - שהמנה הייתה מעולה למרות כבר היינו מלאות ניתן היה להבחין שהבשר איכותי, ותובל נכון ומדויק (כמו כל המנות של שאלוט). הכל היה מתובל בדיוק הנכון. לא נגענו במלח. נהינינו מכל ביס ומאוד נשמח לחזור!!!
ראוי לציין גם את העיצוב האלגנטי והמזמין - עושה חשק לחגוג אירועים ב'שאלוט'. והאורחים - לא מפסיקים לבוא!







שאלוט - לאכול כשר בלי להתפשר! 
03-7324411
http://shallot.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...