יום שני, 24 ביולי 2017

הנשיאה של שוק הפשפשים - ראיסה

 כחלוצת הקולינריה, גם השבוע הקדמתי והלכתי להיות הטועמת הראשונה ב'ראיסה בר', בר האוכל החדש בשוק פשפשים. ה'ראיסה' ממוקמת על חורבותיו של ה'פלי מרקט' האהוב עליו השלום. על המטבח ממונה שף אורי לוי שעשה סיבוב בעולם רק כדי שנזכה לאוכל מידי במקום קסום, במחירים סבירים וליהנות כל-כך ליהנות שלא חשבנו.
שעת ערב ומתחם שוק הפשפשים מפוצץ באנשים, קיץ, מצב רוח וכל מה שתל אביב חיכתה לו זו 'ראיסה', כיף מהשלוק הראשון עד הביס האחרון. התחלנו את הערב שלנו עם 'פיינאפל אקספרס' עם אננס ורוזטה שהתגלה כקוקטייל אש!!! אפילו אני שנמנעת מאלכוהול, לא הפסקתי לפזול אל הקש ולשאוב עוד מהצהבהב הכיפי הזה. וגם שאטרז - קוקטייל ליקר ירוק ונענע היה מוצלח. 
אחרי ה'לחיים' ו'בשורות טובות' שאיחלנו לעצמנו, אורי פרגן לנו גם טעמים טובים. אוי... במה להתחיל? פלפלים ספרדיים מטוגנים עם גבינת קדוש ומחית עגבניות הייתה לראשונה רעננה ונהדרת. כיף של מנה. הפלפלים מתקתקים, אינם חריפים ואינם שומניים, תתפלאו! פשוט מעדן מאוזן. הגבינה נתנה אופי בשרני ולעיס למנה והוציא אותנו מרוצות. גם חציל הבית עם סילאן, טחינה סומאק ופטרוזיליה, היה מעולה והגיע עם טבעות פלפל חריף שעשו לנו שמח. קרפצ'יו דג הים היה על בסיס דג טונה, והגיע עם שקדים קלויים, נענע, כוסברה, פלפל חריף חריף וצנונית פרוסה ומנגו.... אחחח איזו תוספת שמקפיצה את הקרפצ'יו. כמה שאהבנו את המנה, משחקי החריפות בין המרכיבים גרמו לנו נחת. סוף סוף טעמים מדוייקים, לא מתנחמדים, לא מתנצלים, טעים, קצת חריף, קצת מתוק וזה טוב, עשיר ועסיסי. בכלל - כל החריפות המעקצצת הזו כבשה יופי את הטונה והשקדים הוסיפו בשרנות. מנה מושלמת שאפילו לא דורשת לחם. היא היא טעימה ככה, למה להספיג הכל בפחמימה ריקה?
טאקו יפו הגיע כטרטר טונה על מיני פיתה צרובה, עם חציל, קרם פרש ועשבי תיבול. שוב, אפילו מלח לא צריך להוסיף, רק להפיץ את הטאקו לפה. 
אי אפשר להיות ביפו בלי שווארמה, אז אולי לוי מגיש שווארמה טלה ותרנגולות קצוצים גס על בריוש, עם טחינה וסלט עשבים. ככה זה ב'ראיסה' גם מנה יפייפיה, גם מלאה בטעמים וגם מיוחדת, איפה עוד ראיתם מנה כזו בארץ? 

פילה לברק היתה המנה שקינחה לנו את הערב (לפני קערת הפירות המשובחת שקיבלנו) הלברק הוגש על ציר דגים עם ירקות שכיף לנשנש ולדוג מהרוטב: ארטישוק, זיתי קלמטה, שוב ועגבניות שרי. תענוג של מנה. לא עמוסה מידי, שנותנת לנתח הדג לתת את הטון - ואני שמחה לבשר לכם שהדג חוסל חיש קל, הורגש היה סופר טרי (מבלי לשאול, זה פשוט מובן), עשוי מעולה וראוי לשבח. כמעט גם נשנשנו את הרוטב עם לחם, אבל התאפקנו. עדיף להשאיר מקום ולחזור לפה לטעום את שאר התפריט, אחרי הכל, אורי כאן בשביל להישאר ולנו נותר רק להתענג! 


אהבנו וזכינו!
ראיסה
רבי יוחנן 8 יפו









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...