יום חמישי, 25 במאי 2017

זכאים - טבעונית ביתית במרכז תל אביב

את מסעדת זכאים הטבעונית כולם מכירים. לאחרונה החליפה הזכאים בעלים ולי זו היתה הזדמנות מצויינת לדגום את מטעמיהם. כבר שמעתי עליהם רבות, כעת נותר לי רק להגיע ולאשש את הסברה. כל טבעוני שתכירו ימליץ לכם על הזכאים כאחת ממסעדות ה TOP 5 שלו, וכעת הגיע תורי.





















תחילה בתפריט לא יכולתי לא לשים לב לשלל המנות הפרסיות שקפצו לעיני מהתפריט. כמו פרסיה טובה ישר המילה 'גונדי כרובית' צדה את עיני. אז מנה ראשונה אחת כבר בחרנו. גונדי הינה קציצת חזה עוף עם חומוס קלוי טחון. פה בתפקיד הקציצה - פרח כרובית שלם ומעליו קרקר חומוס טעים ומיוחד. אני חובבת במיוחד קרקרים שכאלה ומאוד נהניתי מהמנה, למרות שקציצה הגדולה המסורתית חסרה לי.

המשכנו עם סלט קיצי עם קולורבי, קוביות אבטיח, גבינה טבעונית וטבעות פלפל חריף. שילוב של מתוק-חמוץ-מלוח-חריף עטף את הפה וזה לחגיגה. לטעמי אם האבטיח היה מוגש בקוביות - שיכלו להקל על בניית הביס, אז הכל היה מושלם.

מקלצונה עגבניות, חריף וריקוטה טבעונית, לא מאוד ציפינו להפתעות. וזו בדיוק היתה ההפתעה. בצק סופר טעים עליו נח רוטב חריף (חריף אמיתי), מלא טעם, עגבניות וגבינה מצויינת, איזה יופי של הפתעה ממנה בנאלית כל הכבוד.

שיפוד פטרייה דמוי פרגית, היתה גם הפתעה מעולה. אם הייתם עוצמים לי את העיניים, לא הייתי מבינה איך זה לא פרגית. שיפוד עסיסי מלא בטעם, מוגש עם עגבנייה, ליבת חציל, פלפל חריף והמון אהבה. 


מעורב פטריות עם פירה היתה למנה כיוויכול ביתית ונהדרת. פטריות מוקפצות, מלאות טעם, על מצע פירה. אבל ההפתעה באה מכיוון הפירה. מסתבר שגם פירה מעולה צריך לדעת להכין. שיא הפשטות ושיא הטעם. רואים שבמטבח עושים הכל באהבה והביס הראשון עד האחרון.
לסיכום, זכאים הרשימו בחוויה טבעונית, אבל עם טעם של בית (בלי קשר למוצא), המון אהבה בכל ביס, גדש על חומרי גלם טריים ובאמת המון טעם.לא הוספנו מלח ותמיד הרגשנו מלא טעמים בפה.
אהבנו מאוד


זכאים 
סמטת בית השואבה
03-6135060

https://www.facebook.com/ZakaimOrginal/?fref=ts

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...