יום ראשון, 5 במרץ 2017

אברטו - אתם תשמחו לנסוע לגדרה

 כבר שנים ששף אסף שטרן הוא שם דבר בישראל. בלי קיצורי דרך, שף אסף שטרן סלל דרכו בקולינריה הישראלית. רובכם מכירים אותו כשף של 'המזללה'. אך כעת, הוא עבר לפרונט בכל הכח. 'אברטו' היא מסעדת השף החדשה בניצוחו של אסף שטרן. ואני זכיתי להגיע ולטעום. 'אברטו' ממוקמת בתחתיתו של מלון שעתיד להיבנות על חורבותיו של מבנה קיים. השבוע ביקרתי ב'אברטו' וזה הרגיש כאילו המקום הזה חיכה רק לי.
את 'אברטו' לא רואים מהכביש כשמגיעים, צריך ללכת סביב הבניין כדי להיכנס ואז... אז נגלה אליי כל היופי הזה. 'אברטו' היא מסעדה יפיפייה, אלגנטית ורומנטית. אור חם קיבל את פנינו ואני פשוט התחלתי להתרגש. באמת.
מול כל העיצוב האלגנטי והאור החם ניצב חלון עמק - זה המטבח ממול, שף אסף שטרן עומד בחלון, משקיף, מנהל, ודואג גם במטבח וגם לכלל המסעדה.
אני ראיתי המון שפים בחיים שלי, עבדתי לצידם, ליוויתי אותם, אבל שליטה כזו ביד רמה לא ראיתי. אצל אסף, זה לא רק להיות שף. זה להיות האבא של המסעדה. אותי זה ריגש לראות אדם עובד בכזו מופתיות. 'ידו בכל ויד כל בו' זה משפט שמאוד מתאים לאיך שאסף עבד. ולנו? לנו נותר רק להתענג. 
פוקצ'ה חמה ומהבילה שהגיע עם חמאת אנשובי ושמן זית פתחה לנו את הערב. אהבנו מאוד. אינני מאנשי הלחם, זה היה  לחם מושחת, אבל גם כזה שאי אפשר להפסיק לאכול. אבל למה לדבר על לחם טוב כשיש מנות משובחות:
התחלנו עם 'סשימי ים תיכון' עם גבינת עזים, עגבניות שרי קלופות, ליבת חציל, זעתר, בורגול קריספי, וינגרט קלמטה. התיבול היה מצויין והשתלב טוב עם הסשימי הטרי. אבל הכי כיף וטעים היה הבורגול הקריספי, שלא הפסיק להפתיע ולהתפצפץ בפה מול הרוך של החציל והעגבניות והתיבול הים תיכוני - הכל יצר ביס מדויק ומושלם.
שייטל פרוס מבושל בסו-ויד היה לראשונה השנייה שלנו עם ארטישוק, קרם אבוקדו, איולי קוניאק ושאלוט. הגרסה הבשרית לראשונות המוצלחות. שוב לוקח טיפה להבין את הטעמים בפה, עוד ביס לעכל ואז כבר אי אפשר לאכול. 
לינגוויני קרבונרה על בסיס פסטה טריה, חזה אווז, חלמון ביצה, סטראצ׳לה, כרישה ורוטב יין לבן. הייתה העיקרית שפתחה לי את התיאבון. אינני מחובבות מנות מהסוג הזה. ראשית הפסטה הטרייה הייתה תענוג לחך, דקה ונימוחה. תוסיפו לה את שלל הטעמים של הביצה, חזה האווז והתבלינים וקיבלתם מנה שכל מסעדה אחרת הייתה עושה אותה פשוטה ושף אסף שטר העלאה אותה בדרגה. על זה אני הייתי נותנת לו צל"ש!
פילה בר ים עם קרם תירס, מיקס פטריות, ברוקולי, קוביות של קריספי פולנטה וקצף פורצ׳יני. היה כיף של מנה. פעמיים תירס כיכב במנה גם כקרם וגם כפולנטה קריספית והפך את המנה הזו לתענוג. פשוט תענוג. גם הפטריות שחקו תפקיד משני וטעים והפכו כל ביס להצגה. בלי קשר לדג - יש פה מנה מעולה שיכולה להיות כוכב עיקרית גם בלי הדג. כל ביס טעים. 
אם כבר התרגלתם שאני לא חובבת מנות מסויימות ואצל 'אברטו' שברתי מוסכמות, אז לא ראיתם אותי אוכלת את הקינוח. מנת נמסיס שוקולד ללא גלוטן עם קציפת שוקולד, קרם פיסטוק, נקודות מרנג איטלקי וגלידת וניל על קרמאבל קפה מעולה ועשיר בטעם הפכו את המנה לחגיגה. אני אוכלת רק קינוחי פירות ובחיים לא מזמינה שוקולד. פה השוקולד היה לא כבד, כיפי עם נגיעות עוקצנות מלוחה שזו הייתה אומנות של משחק מתוק-מלוח ונקודות מתוק-מריר עם גלידת הוניל וקראמבל הקפה. מושלם.
התשובה האסף שטרנית לעוגת גבינה קלאסית הייתה  בתוספת שוקולד לבן, קראמבל וניל, קומפוט תותים וקציפת ריוויון עם משולשי בצק עלים פריך. גם היתה תענוג. 
האמת? הקינוח הכי טוב בשבילי היה למחוא כפיים לשף בחלון! ולומר לו שהוא עשה לנו את השבוע ואת היום! 


אברטו
אתם תשמחו לנסוע לגדרה
שכביץ 5, גדרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...