יום שלישי, 7 במרץ 2017

לוקה ולינו - טוב שהגעתם לתל אביב!

אחרי שתל אביב צהלה ושמחה שיוצאי 'טופולינו' האיטלקיה הירושלמית המפורסמת, פתחו מסעדה בתל אביב, הלא היא 'לוקה ולינו' הגיעה גם תורי לחנוך את האיטלקייה הזו. 
'טופולינו' מסעדת המקור הירושלמית הייתה בגרסה כשרה, בתחילה הייתה חלבית כשרה, ולאחר מספר שנים החליטו הזוג יונה ושי לגוון את המטבח ולהפוך לאיטלקיה בשרית כשרה.
בתל אביב הרי אין חוקים - 'לוקה ולינו' הוקמה כמסעדה לא כשרה וכולם נהנים מכל הטעמים.
הגעתי לעסקית צהריים ב'לוקה ולינו' וזו הייתה חוויה משגעת. מבין כל המנות הלכנו על 'לא שגרתי' וחלבי כדי לצמצם פערים.
סלט ירוק מעולה היה מנת הפתיחה הראשונה שלנו. כמה פשוט, ככה טעים. סלט רענן, ירקות פריכים וסופר טריים. מיקס של רוקט, אנדיב וחסה עשה לנו התחלה שמחה. המשכנו עם שילוש האנטיפסטי של סלט בורגול טעים על יוגורט, סלק אנטיפסטי, וגולת הכותרת טחינת שקדים עם מסבחה פול.
יאיר אחי ששמרן בדרך כלל בחכו, טען שהוא לא יכול להפסיק מטחינת השקדים. האמת בצדק - מנה מעולה, טעימה, עשירה וגם בריאה בדרך. גם סלט הבורגול והסלק גרפו מחמאות וניכר שיש יד שיודעת לעבוד במטבח. אבל טחינת השקדים ניצחו מעל הכל. 
 פיצ'י - פסטת מים וקמח עבודת יד הייתה המנה העיקרית הראשונה שהפתיעה אותנו. הפיצ'י מגיעה עם פקיילה, שמן זית, תרד ושום. אנחנו יצאנו המומים, מנה מדויקת ועשירה בטעם. אי אפשר לצערנו להפסיק לאכול אותה ובצדק.
כמו כל הפסטות שנעשות במקום גם השנייה שלנו נעשתה במקום והפתיעה עד כדי פיצוץ. 
מקרוני עבודת יד עשוי במקום עם מוסר ים מפורק, ותיבול לימוני עשו לנו את סיום הארוחה ממש מוצלח. מנה מעולה! קשה למצוא מנות כאלה בסביבה - אבל פה גם המקרוני מעולה וגם התיבול הלימוני ממכר. הייתי ממליצה לכל אחד לטעום את המנה הזו לפחות פעם אחת בחיים. 
 סיימנו עם קרם לימון-בזיליקום עם קרמבל ותותים, היה הקינוח המתוק-חמוץ שלנו. הקינוח היה מעולה. אבל מבחינתי היה להשאר עוד הטעמים המושלמים של הפסטות. אם כבר לאכול פסטה - אז כבר ב'לוקה ולינו' יודעי הדבר!
 לוקה ולינו
לילנבלום 20, תל אביב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...