יום שלישי, 7 בפברואר 2017

בית הקפה הכי טוב במרכז תל אביב

זה כבר מזמן לא סוד שאני חושבת שאחד מבתי הקפה הטובים שהוקמו כאן זה 'קפה שיין' בשלמה המלך פינת פרישמן בתל אביב. קפה שיין הוא מוסד בן 14 שנה והוא פה כדי להישאר. כבר נכתב וסופר אודות ארוחות הערב של שיין, היום אני באתי לדווח מהשטח על ארוחות הבוקר של שיין, כי אם כבר ארוחות בוקר אז עדיף במקום זורח.
תחילה קבלנו סלסלת לחם הבית עם לחם מחמת שנאפה במקום לצד קרקרים מעולים מכוסמין ופננסייר פירות יער. לצד חמאה וריבת הבית של תפוחים, אגסים, קינמון והל.
אני וטל לא יכולנו להישאר אדישות לשלל ארוחות הבוקר של שיין. אז הראשונה שלנו היתה ארוחת בוקר גלילית. האמת זו ארוחה ששמה הולך לפניה. שיין היו מהראשונים להגיש את ארוחת הבוקר הגלילית של ביצים קשות פרוסות (עם מרכז צהוב בדיוק כמו שאני אוהבת) על מצע גבינת לבנה עדינה, זעתר טרי, עירית ושמן זית גלילי מעולה. הכל מגיע לצד פוקצ'ינה ממכרת ואוירירית וסלט ירקות. התיבול היה מעולה, שמן הזית היה איכותי וכל שנותר לנו לאחר שחיסלנו את פרוסות הביצים, זה לבצוע פוקצ'ינה נהדרת ולטבול בשמן הזית. ראוי לציין שאת הפוקצ'ינה של שיין מכינים במקום בטאבון הפיצות שבמקום, כמו את הלחם ואת הפיצות. בכלל 'שיין' אופה את המוצרים שלה באהבה ובמקצועיות ומרגישים את זה.

המשכנו עם אומלט כמהין עם מוצרלה ועירית, שהגיע לצד גבינת שמנת, גבינת לבנה, סלט טונה וגאודה. 'שיין' מציגים חלופה טעימה וארומתית לאומלט הפטריות המפורסם, רק הרבה יותר טעים. הכמהין כל כך הוסיף לאומלט טעם וארומה, לדעתי זה היה אחד האומלטים המוצלחים שאכלתי בחיי. אבל ב'שיין' כמו 'שיין' הם יודעים לרגש בלי פומפוזיות, פשוט במינונים מדוייקים.

את שאריות הגבינות שלנו נגבנו עם הלחמים, הפוקצ'ינה וקרקר הכוסמין האגדי. 
אם כבר אנחנו נהינות מבוקר שכזה קינחנו בעוגת גבינה עשירה ואגדתית - אומנם כבר טעמתי וכתבתי על כמה היא מעולה, עשירה, לא כבדה מדי, עם מתיקות מעודנת. הפעם היתה לי זכות שטל חברתי גם תטעם מכל הטוב הזה.

שיין זה בית הקפה הכי טוב במרכז תל אביב, מדוייק, בלי יומרות, עם שירות מעולה שגורם לי פעם אחר פעם לקנא בכל מי שגר קרוב לפינת גן עדן הזו.

קפה שיין 38 SHINE
שלמה המלך 38 תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...